سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیف ما قلم ما

وبلاگ سیف ما قلم ما و سیف دیروز قلم امروز صرفا برای رفاه دانشجویان و دوستداران دانش است شاید توانسته باشم در حد توان خدمتی به جامعه کرده باشم.

اگر من رییس جمهور بودم!!!!

    نظر

بسم الله الرحمن الرحیم
آقای روحانی
"اگر من رییس جمهور بودم!!!"
آنچه که مرا به نوشتن این مطلب وا داشت، آن هم در یک روز قبل از تحلیف جنابعالی، به خاطر این است که فردای آن روز خود خوری نکنم که چرا حرف خود را به عنوان یک شهروند نزدم.
اگر هم با زبان ساده و خودمانی. به رشته تحریر آورده شده که همه فهم باشد و به دور از اصطلاحات غریب و ثقیل.
اگر یادتان باشد جناب آقای خامنه ای که آن زمان ریاست جمهور بودند سفری به کره داشتند و مردم کره در دو طرف خیابانی که منتهی به کاخ رییس جمهور کره بود با پرچم ایران برای ایشان دست تکان دادند و ما هم به عنوان ایرانی لذت بردیم از این استقبال، و چه بسا نگاهمان به مردم کره شمالی تغییر زیادی داشت و برایمان جزو. بهترین مردم دنیا شدند، ضمن اینکه همدلی و همراهی ملت و دولت کره در اذهانمان نقش بست.
و اما بعد... در هر جا که روسای جمهور ما رفتند و اینگونه بود چنین خاطره ای برایشان تداعی شد.
باز اگر یادتان باشد در استقبال مردم از امام در سال 57 باز مردم با حضور پر شورشان و با گلباران خیابان های منتهی به فرودگاه کاری کردند که همچنان جزو استقبال های وصف نشدنی و خاطره انگیز است.
و باز در زمان گذشته استقبال هایی که از شاه در کشور های دیگر بوجود میآمد اینگونه متوجه می شدیم که بین دو ملت و دو دولت ارتباطی تنگاتنگ و دوستان و حتی برادرانه وجود دارد، البته کسانی که در رژیم گذشته دستی بر آتش داشتند و الان هم بیشتر دست در آتش دارند باید بیشتر از ما حرف برای گفتن داشته باشند چرا که ما کودک بودیم و کمتر در این امور حضور داشتیم. اما لبخند و شادی در بیت مردم ما را هم خوشحال می کرد و در خیال کودکانه امان پرچم های رنگارنگ و چراغانی ها بیشتر مانده است.
ایکاش همچنان که. برای حضور در پای صندوق رای از دو ماه بیشتر در گوشه صفحه تلویزیون شماره ای ثبت می شود و برنامه های پخش می شود که مردم برای حضور پر شور در انتخابات آماده شوند، برای این مهم که حضور میلیونی. آحاد ملت از زن و مرد و پیر و جوان روستایی و شهری و....رقم زد و زمینه این موفقیت را فراهم کرد
جای پایی از مردم را به نمایش می گذاشتید و به دنیا. و ملل جهان القا. میکردید که این همان ملت نجیب و بصیر و فکور. و مهربان و صلح دوست ایران است که نظام سلطه آنان را تروریست و جنگ طلب و... معرفی کرده است و اما افسوس، که یا شما و اطرافیان دارای بینش تبلیغاتی و روابط عمومی مدرن و بهره گیری از توان ارتباطات نیستید و یا مردم را نا توان حضور در این کونه مجالس فوق العاده نادر که کمتر ایجاد می شود.و یا شاید اطرافیان درک درستی از استفاده بهینه از این گونه فرصت ها را ندارند یا به قول سعدی هنوز به کنه واقعی این بیت پس نبرده ایم که: گرت مملکت باید آراسته

مده کار معظم به نوخاسته

سپه را مکن پیشرو جز کسی

که در جنگها بوده باشد بسی

به خردان مفرمای کار درشت

که سندان نشاید شکستن به مشت

رعیت نوازی و سر لشکری

نه کاری است بازیچه و سرسری

نخواهی که ضایع شود روزگار

به ناکاردیده مفرمای کار
در هر حال می توان تهدید ها را به فرصت مبدل کرد که شما تاکنون نتوانسته اید با یارانتان این کار را بکنید و شاید بابی باز شود که تغییراتی اساسی در دور دوم انتخابتان فراهم کنید.
هر چند که در این تحلیف اکثر شخصیت ها جزو کشورهایی هستند که در جوامع بین الملل دارای رای و جایگاهی قدرتمند نیستند و عموما کشور های عقب مانده و فقیر می باشند البته بجز چند کشور که در حد مشاور و معاون رییس جمهور، وزیر خارجه یا مجلس و...و در کل شخصیت های درجه چهار و پنج را فرستاده اند، اما باز می شد نهایت بهره را برد.
ایکاش فقط یک درصد از هزینه این تشریفات و هدایایی که برای آنان در نظر گرفته شد صرف حضور مردم در مسیر منتهی به مجلس در زمان تحلیف می شد و خرج چندانی هم نداشت فقط کافی بود برای این چند کشور مدعو حدود ده _ دوازده هزار پرچم کوچک این کشور ها را میزدید و به دست همین مردم مهربان میدادید که در طول مسیر حرکت شخصیت های مدعو میدادید و این مردم با چند کیلو شیرینی و آب شربت. راضی می شدند، چون ملتی قانع و نجیب هستند. اما این حضور می توانست. در رسانه های دنیا چون پتکی باشد بر سر همان هایی که از آنها به عنوان دشمن و سلطه طلبانی یاد می کتیم که شرف و دین و منابع و و همه چیز ما را نشانه رفته اند.
و اما شما چه کردید، تعطیلی این روز و تفریح خانواده های پایتخت بطرف شمال به بهانه خلوت شدن خیابان ها برای جلوگیری از ترافیک و کنترل بهتر امور تشریفات. در این چند سال کاری شده که دیگر حتی ایام سوگواری رعایت احوال ایام نمیشود و متاسفانه در ارتحال بنیانگذار نظام اسلامی هم پایتخت نشینان را باید در پیچ و خم های جاده چالوس و دماوند و هراز یافت.
در راهپیمایی ها و روز قدس و بیست و دوم بهمن و مناسبت ها میتوانیم. دهها بار از رسانه ها مسیر ها را اعلام کنیم و نیروهای انتظامی هدایت مراسم را در دست گیرند و اما در این مهم که میشد ابهت و نوع دوستی و نجابت و بزرگ منشی ایران و ایرانی را به منصه ظهور و انظار جهانیان قرار داد و از رسانه های دنیا استفاده مجانی کرد و غرور افرینان این افتخار ملی. یعنی ملت سر افراز را به دنیا شناساند کوتاهی کردید.

آقای روحانی ایکاش من به جای شما رییس جمهور بودم تا چگونه با بهره گیری از نیروهای توانمند در تمامی عرصه ها، چه سیاسی،چه اقتصادی، چه فرهنگی، چه مذهبی و.. کاری می کردم کارستان. اما چه سود که دلسوز ترین و توانمند ترین و بهترین های این ملت خانه نشین شده اند و ناتوان ترین آنها پشت میزنشین و مسند نشین.
ناکارآمدان و چابلوسان و. متملق گویان و مرفه نشینان و کاخ نشینان همه کاره و کرسی نشین. اما متدین ترین و متخصص ترین و متعهد ترین و مجرب ترین و کوخ نشینان این ملت که پای ارزشهای امام راحل و انقلاب ایستاده اند ، هیچ کاره و خانه نشین. 
کلام امام را فراموش نکنیم که هر گاه دولت مردان به سمت کاخ نشینی و مرفه نشینی و تجمل گرایی روی آوردند و دروغگویان و چابلوسان و زمین خواران و متمکنین و ثروت اندوزان به کرسی ها تکیه زدند فاتحه دولت و ملت را باید خواند.

کمی به خود بیایید 
با عرض پوزش از زیاده گویی
والسلام 
محمود سیف
96/5/12 دورود لرستان 
کارشناس ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل،مدرس دانشگاه و بازنشسته، جانباز شیمیایی جنگ و رزمنده 48 ماه جبهه های دفاع مقدس.


اخلاق سیاسی در اسلام

    نظر

محمود سیف:

در این عصر هر کس که بخواهد وارد بازی های سیاسی بشود، باید چیزهایی را از دست بدهد تا چیزی را بدست آورد.ظرف وجودی آدمی مانند لیوانی است که باید از چیزی خالی شود تا از چیز دیگر پر شود.در سیاست به معنی غربی که همان پلیتیک است،  همان نیرنگ و حقه هست،باید فرد جوانمردی،فتوت، روحیه گذشت و فداکاری و ایثارگری، راستگویی، وفای به عهد، انسانیت و پاکدستی و ایمان خود را از دست بدهد و بجای آن تملق گویی،چابلوسی، دروغگوئی، خیانت،نامردمی و حقه و نیرنگ رابدست آورد، اما در اسلام و از زبان مولا علی علیه السلام،سیاست معنایی لطیف تر و ظریف تر دارد، امام میفرماید:افضل السیاسه، سیاسه النفس. اول باید خود را تربیت کرد. و بعد بدنبال اصلاح اجتماع بود.ما هنوز نفس خود را تربیت نکردیم. به دنبال اصلاح جامعه ایم و این است که عاقبتش میشود این.بذر بی اعتمادی و دروغ و خیانت و اختلاس و دزدی در جامعه پاشیده میشود.


متن اطلاعیه محمود سیف کاندیدای دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی

    نظر

( متن اطلاعیه محمود سیف کاندیدای دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی )

(به مردم شهید پرور شهرهای دورود و ازنا بمناسبت انتخابات  اسفند 94 )  

-------------------------------------------------------- 

بِسْم الله الرحمن الرحیم  

مردم نجیب ، ساده و مهربان شهرستان های دورود و ازنا ضمن تشکر از محبت بیدریغ عده ای از شما که در دو دور هشتم و نهم انتخابات مجلس شورای إسلامی بدون هیچگونه چشم داشتی دستان پر مهرتان به یاریم شتافت و با رای خود بر من منت گذاشتید، حال فرصتی پس از 4 سال دست داد که بدون بهره برداری شخصی و رسیدن به منافع فردی و بدلیل مراجعه برخی از شما بزرگواران در خصوص جویا شدن از علت عدم حضور اینجانب در دور دهم انتخابات مجلس شورای إسلامی، با کمال خضوع و خشوع در مقابل إبراز محبت شما به انقلاب ، امام ، ایثارگران و فجر آفرینان و حقیر، توجه شما را به رنجنامه ذیل جلب می نمایم. امیدوارم که بتوانید با هشیاری، بهترین گزینه را در جهت نوکری خود در مسند مجلس شورای إسلامی انتخاب کنید.  

1- تا زمانی که ابزار زر و زور و تزویر بر فضای انتخاباتی شهر ما حاکم باشد نباید انتظار داشت اصلح در آن جایگاه قرار بگیرد و بتواند برای عموم مردم و مستضعفین و کوخ نشینان و پاپرهنه گان کاری انجام دهد، چرا که بدنبال بده و بستانهای احزاب ، گروهها و اشخاصی است که در ایام انتخابات برای رسیدن ایشان به کرسی مجلس هزینه کرده اند. 

 2 - کسانی که با مبالغ میلیونی و بعضا میلیاردی در این عرضه حضور یافته اند به دنبال فریب اذهان مردم و افراد ذینفوذ برای رسیدن به قدرت در چند صباحی هستند تا بتوانند به آمال و آرزوهای خود جامع عمل بپوشند و لذا می طلبد که با آگاهی از ورود و اشغال این جایگاه تًوسط آنان جلوگیری نمایند. اینگونه افراد برای دستیابی به کرسی مجلس از هر ابزاری و حتی حیثیت و آبروی دیگران بهره می گیرند تا بتوانند رای أکثریتی را بدست آورند.

 3- کسانی که به أنحاء مختلف از میهمانی ها و توزیع مواد غذائی وسیم کارت گرفته تا خانه به خانه رفتن و حضور در مراسم ترحیم و خرید رای و قسم و قران دادن و... بهره میگیرند، صرفا وإمدار افرادی خواهند بود که در این راه به یاری آنان شتافته اند و خود را مرهون و مدیون مردم ندانسنه و پس از راهیابی به مجلس ، تصدی مسئولیت ها و امتیازات و تسهیلات کلان را برای آنان در نظر خواهند گرفت.بارها دیده ایم و دیده اید کاندیدایی که داعیه دفاع از محرومین را داشته بعد از مدتی همکاسه ثروتمندان و متمکنین این دیار شده و در صف آنان قرار گرفته است. 

 4 - در دو دور حضور اینجانب در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی نه به دنبال گدایی رای از مردم بوده ام و نه در آینده چنین کاری را خواهم کرد و همه میدانید که حتی ستاد انتخاباتی هم در سطح شهرهای دورود و ازنا نزدم تا نخبگان و فرهنگیان و مردم به فکر وا داشته شوندو از خود بپرسند چرا؟. اینجانب در حقیقت بدنبال تغییر نگرش درانتخابات بوده و گرنه گروهها و افرادی حاضر به هزینه بوده و خود نیز آنقدر تمکن مالی داشته ام که بتوأنم پای به پای دیگر رقیبان هزینه کنم، اما چون همچًون رهبرم رسالت خود را نوکری مردم دانسته ام ، شفاف و با صداقت حضور یافتم و حتی نزدیکترین افراد، اقوام، دوستان و همکاران را در معذوریت قرار ندادم و بدهکار و وإمدار هیچ کس نبوده بجزء مردم این حوزه أعم از شهری و روستایی که خود را متعلق به آنان دانسته و هر چه دارم از این ولینعمتان بوده و هست. 

 5- عملکرد ضعیف 9 دوره گذشته برخی از نمایندگان ما باید تلنگری باشد به اذهان بیدار و دردمند شما که 36 سال گذشت و شهرهای دورود و ازنا همچنان در فقر شدید فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به سر میبرند و باید نخبگان با حول و قوه الهی آستین ها را بالا زده و با شناسایی چهره های اصیل، شریف، تحصیل کرده، متعهد، متدین، متخصص و متناسب با جایگاه والای مجلس به دور از قومیت گرایی و تعصبات احساسی و با تکیه برعقلانیت به انتخاب اصلح مبادرت ورزیده و از همین الان او را ملزم به انجام تلاش و فعالیت در ارتقاء همه جانبه این حوزه انتخاباتی کنند، که براستی نماینده ای باشد که موجب مباهات و فخر ما بوده و نه بازیچه و مضحکه دیگر نمایندگان و نه عروسک دست صاحبان قدرت و ذینفوذ. 

 6- بار دیگر به عنوان برادر و فرزندی از این دیار از مردم اصیل این شهرها و روستاهای حوزه انتخاباتی و خصوصا دلسوزان نظام و فرهیختگان و دانشگاهیان و فرهنگیان می خواهم که گول ظاهر و وعده های پوشالی و دروغین و إسراف و تبذیرها و أشک تمساح برخی را نخورده و بدانیم که رسالت نماینده قانونگذاری و حضور مستمر در صحن مجلس و دخیل در تصمیمات کلان است و تا میتوانید ًخودتان تحقیق کنید و یا از افراد سالم و آگاه به مسائل وبدون غرض و نه جاهلان عاقل نما ، پرس و جو و با حضور پر شور در پای صندوق های رای و انتخاب بهترین گزینه از بین حاضرین در عرصه از انقلاب و حقوق از دست رفته أمان دفاع، و نگذارید 36 سال اشتباهات به 40 سال تبدیل شود. بار دیگر از کلیه کسانی که همواره مرا مورد تفقد قرار داده کمال تشکر و از خداوند منان عزت و سرافرازی همه خدمتگزاران به اسلام و مردم را خواستارم و با غزلی از حافظ عرایضم را به پایان میبرم.

والسلام  

و توکل علی الله و کفی بالله وکیلا  

محمود سیف 

 مدرس حقوق و علوم سیاسی  

و کارشناس عالی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی 

 1394 /11/22  

نقد صوفی نه همه صافی بی غش باشد  

چه بسا خرقه که شایسته آتش باشد  

صوفی ما که ز ورد سحری مست شدی  

شامگاهش نگران باش که سرخوش باشد 

 خوش بود گر محک تجربه آید به میان  

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد 

 خط ساقی گر از این گونه زند نقش بر آب  

ای بسا رخ که به خونابه منقش باشد  

ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست  

عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد  

غم دنیای دنی چند خوری باده بخور  

حیف باشد دل دانا که مشوش باشد  

دلق و سجاده حافظ ببرد باده فروش  

گر شرابش ز کف ساقی مه وش باشد


مجلس خبرگان در حکومت اسلامی- نویسنده محمود سیف

به بهانه انتخابات سال 94

                                                         مجلس خبرگان حکومت اسلامی

از چند سال بیش تا کنون به موضوع خبرگان فکر کرده ام و همواره به دنبال راهکاری مناسب که بتوان نهایت

بهره را از خبرگان جامعه در پیشبرد اهداف جامعه و خصوصا حکومت  داری به عمل اورد و اما بهانه ای شده

است انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در سال 94 که به صورت تیتر وار نکاتی را بیان کنم اگر

کسانی خواستند و استقبال شد حتما در قالب مقاله ای ارایه خواهد  شد واین برمیگردد به این که تا چه انداز

به نظاممان و انقلابمان که ثمره خون صدها هزار شهید و جانباز و...است پایند باشیم:

1-      اینکه در مجلس خبرگان صرفا بدنبال انتخاب گروهی باشیم تحت عنوان خبرگان رهبری که رهبر یا شورای رهبری برگزینند راه بجایی نبرده ایم ما باید بدنبال گروهی باشیم که فراتر از یک بحث و بلکه کل سیستم را هدایت کند و منظور از سیستم یعنی هدایت حکومت اسلامی که داعیه جهانی شدن دارد و حکومتی بر گرفته از دین  و خصوصا اسلام به عنوان یک مکتب رهایی بخش است.

2-      برگزیدن خبرگان از بین تمامی اقشار و در قالب مجلس خبرگان نه صرفا برای دخالت در امور بلکه انتخاب بهترین ها برای اداره امور کشور از بالاترین سطوح تا پایین تر ین سطوح مدیریتی است.

3-      خبرگان مطبوع نظر در سایر انتخابات می تواند با تحقیق و تفحص بهترین افراد را به مردم معرفی تا با فراغ بال در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری ، مردم با حضوری میلیونی به انتخاب برترین ها مبادرت ورزند.

4-      خبرگان مورد نظر با شناسایی دلسوزترین و صادق ترین و متعهد ترین افراد که به دلیل بروز احزاب سیاسی همچنان گمنام مانده اند به دولت و قوه مجریه در انتخاب مسئولین از رده های وزارت تا سطوح شهرستانی و حتی بخش ها در اداره حکومت  اقدام و  یاری رسان خواهند بود و مدلی نوین را به جهان ارائه خواهند داد.

5-      لزوما این افراد از بین وزرا و نمایندگان مجلس و نظامیان و فقها و مسئولین سابق نخواهند بود که در سی و اندی سال پیش هر کدام عموما چند مسئولیتی بوده و شاید تعداد آن به 300 نفر هم نمی رسد و بعضا هم متاسفانه جزء نا کار آمد ترین افراد جامعه هستند.

6-      این افراد با انتخابات و از طرف مردم  و از اساتید دانشگاه و حوزه وقضات و نخبگان در حرف و بر اساس اصل شایسته سالاری و نه بر اساس سلایق  و خواست احزاب و گروههای ذینفع  و برای مدت محدود 4 تا 6 سال در این مسند قرار خواهند گرفت و به وظیفه خطیر خود خواهند پرداخت.

7-      دنباله روی از سیستم غربی( احزاب و پارلمان  و ...) که هم اکنون در نحوه حکومت داری به چشم می خورد  نمیتواند الگویی بر اساس موازین اسلامی  به دنیا معرفی کند.( چرا که در اسلام فقط یک حزب معنا پیدا می کند الا ان حزب الله هم الغالبون).

8-      این خبرگان  منظور میتواند به رهبر جامعه اسلامی حتی در انتخاب والی استان ها و شهرستان ها و... به عنوان امام جمعه و بالاترین مقام دینی سیاسی یاری رسانده و با این عمل بین سیاست و دین به صورت واقعی ارتباط برقرار کند.

9-      اگر بجای استاندار  و فرماندار از یک طرف و از سوی دیگر ائمه جمعه  پیوندی بوجود آورد و بالاترین مقام در استان و شهرستان به عنوان والی و نماینده رهبر یا شورای رهبری حضور یابد معضلات کنونی تفکیک وظایفی که قابل روئیت است  از بین رفته و والی با معاونین خود در عرصه های سیاسی و عمرانی و ...در ارتباط و هر هفته با اطلاع کافی مردم را در جریان شهر، استان و...و مشارکت انان را در امور اجرایی و در جامعه اسلامی در خدمات رسانی به عمل خواهد آورد.

10-  خبرگان مد نظر با ایجاد دفتری در سطوح مختلف کشوری از بالاترین تا پایین ترین سطح در امر شناسایی افراد مبادرت و به جایگزین کردن افراد اصلح و نوانمند با معرفی به قوای مجریه و قضاییه اقدام خواهد کرد و جامعه ای سالم را به ارمغان خواهد آورد.

انتظار نقد و یاری از همه با ارسال پیام به ایمیل اینجانب در بالای صفحه و درج نظرات در این صفحه را دارم.

 

                                                                           والسلام 

                                                                        محمود سیف

 

                                                        مدرس دانشگاه در حقوق و علوم سیاسی


محمود سیف(سروده: فجر دیگر)

ادبی- شعر ,     نظر

 

" فجر دیگر "

کاش می شد عشق را از سر نوشت

از یــــلان بی سر و پیـــــکر نوشت

کاش می شد عقــــــده ها را وا کنیم

از ته دل خنده ای شیــــوا کــــــــنیم

کــــاش می شد دست ها را باز کرد

از جدایـــــی شکوه هــــا آغـاز کرد

کــــاش می شد با قلم پرواز کـــــرد

این نوای نــــی به عالـــــم ساز کرد

کاش می شد درد را معنـــــــــا کنیم

چشم نابینـــــای خود بینا کنیــــــــــم

کـــاش می شد از حـــــریم یار گفت

از دو چشـــــم مست آن خمــار گفت

کاش می شد عشق ما از نــــور بود

دلبـــــران ما همه یک جــور بــــود

کاش می شد این قلــم ها را شکست

نی قلم ها ، این علم ها را شکســـت

کاش می شد با قلــــــم ها می نوشت

از امیــر سبـــــز تنهـــا می نـــوشت

کاش می شد بــــوسه بر راهش نهیم

مرهمــــی بر سینـــه و آهــش نهیــم

کاش می شد این زبان و گــــوش ما

می شنید و می زد آنچه نوش مـــــا

کــــــاش می شد بیرقــــی برپا شود

فجــــــر دیگــــر از فـــرج پیدا شود

کاش می شد سیـــف ما تنهــــــا نبود

عشـق ما محصور این تن ها نبــــود

محمود سیف (آذر 1394)

 


سروده: بیگانه(بمناسبت اربعین امام حسین) از محمود سیف

    نظر

باید سیاست را بوسید و کنار گذاشت،

 چون نه من مرد سیاستم و نه خواهند گذاشت سیاسی کاران.

مولا  علی علیه السلام میفرماید: افضل سیاسه سیاسه النفس...

شایسته ترین تربیت تربیت نفس است. و تا دولت مردان ما نفس

 خود را تربیت نکنند نخواهند توانست جامعه را اصلاح کنند و این قصه ادامه دارد...

پس بگذار فقط بسرایم برای کسی که شهید سیاست بازان و سیاسی کاران شد

 

بمناسبت اربعین حسینی

(ما که چیزی نداریم برای هدیه بجز این قطعه ناقابل)

" بیگانه "

گر چه ما می می خوریم و با خدا بیگانه ایم

لیــک در قاموس عشق از نطفه پروانـه ایم

همچو بوفــان در خرابـه لانه ای بگزیده ایم

انس با آن کرده و عاشق به آن ویرانــه ایم

گــر چه ویرانه نشینی عادت بد کینه هاست

ما به پاس عشق چندی ساکـن این خانه ایم

کاروان عشـــــــق در آن جایگه منزل نمـود

ما که شیعی مذهبیم بر سفـــــره شاهانه ایم

آل اطهر با غــــل و زنجیر اسیر شامیـــــان

با زبان شکــوه ها نـــالان به آن دردانه ایم

راس مولا در خرابه زیر چوب خیـــــــزران

با دو چشم اشکبار ما محو این افسانـــه ایم

نازنینــــا زینبــــــا ای قافله ســـــالار عشق

تسلیت گویان به تو از هیبتت مستانــــه ایم

زهر در کام اسیــران بهتر از شیر و عسل

هم نــوا با اهل بیت خواهان آن پیمانــه ایم

زینب خونیــن جگر نــــــــالان دشت نینـوا

ما ز داغ آتشینت ایــن چنین دیوانــــــه ایم

لافتـــی الا علــــی لا سیف الا ذوالفقـــــــار

بر لبــــان جاری کنیم و بـر در میخانه ایم

سروده: محمود سیف- اربعین1380

*****************************************

 


شاعر : محمود سیف ( حس غریب)

    نظر

حس غریب 

این چه غوغاست در آن شور عجیبــی دارد

هر کجـــا شیون اوست حس غریبـــــی دارد

این طرف بانگ اذان است و مناجات و دعا

آن طرف کفر چه نیـــــــرنگ و فریبی دارد

نانجیبـــان همه از حرمله و شمــــر به صف

صف دیگــــر چه علمــــدار نجیبــــــی دارد

چه سپــاهی است همه پیل شکن، شیر افکن

که علی اکبــــــر و سجــــاد شکیبـــــی دارد

در مصاف، او اگر داشت سپاهی چه هراس

وی که در جنگ به میـــدان چو حبیبی دارد

گــودی قتلگـــــه و علقمـــــه و کرب بـــــلا

چه شمیـــم گل یاســـی و چه سیبــــــی دارد

گــــر اسارت برود قافلـــه تا شام و عـــراق

کاروانــــدار چه باک، او که خطیبــــی دارد

از تب عشق تو سوزد همه عشاق چـو شمع

چه سعادت که همه چون تو طبیبـــــــی دارد

بزنیــــد بر سر و سینــــه، بدرید جامه ز تن

هر کسی زین سفـــــر عشق نصیبــــی دارد

هر که از باب نیــــاز دق بزنــــد باب تو را

دست خالـــی نرود گر چــــه صلیبــــی دارد

در دم مـــــــرگ شفاعت نکنــی ما چه کنیم

آن سرازیری دخمـــــه که چه شیبــــی دارد

نکن ای "سیف" به مدحش تو قلم فرسایـی

او که هر ارض و سمــاء را عندلیبــی دارد

سروده : محمود سیف محرم 1437

 

 


مسوولیت های کلیدی

کی به این کلام عمل می کند؟ 

آقا جان (مقام عظمای ولایت)دستور بدهید به این پیام عمل بشود.

 بسم الله الرحمن الرحیم  

...به همه مسوولان کشورمان تذکر می دهم که در تقدم ملاک ها، هیچ ارزش و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در

 راه خدا نیست و همین تقدم ارزشی و الهی باید معیار انتخاب و امتیاز دادن به افراد و استفاده از امکانات و

تصدی مسوولیت ها و اداره کشور و بالاخره جایگزین همه سنت ها و امتیازات غلط مادی و نفسانی بشود،

چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح، چه امروز و چه فردا، که خدا این امتیاز را به آنان عنایت فرموده است

 و صرف امتیاز لفظی و عرفی کفایت نمی کند، که باید هم در متن قوانین و مقررات و هم در متن عمل و عقیده

و روش و منش جامعه پیاده شود و مصلحت زجرکشیده ها و جبهه رفته ها و شهید و اسیر و مفقود و مجروح

داده ها و در یک کلام، مصلحت پابرهنه ها و گودنشین ها و مستضعفین بر مصلحت قاعدین در منازل و مناسک

و متمکنین و مرفهین گریزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامی مقدم باشد و نسل به نسل و سینه به سینه

 شرافت و اعتبار پیشتازان این نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند و باید سعی شود تا از راه

رسیده ها و دین به دنیا فروشان، چهره کفرزدایی و فقرستیزی روشن انقلاب ما را خدشه دار نکنند و لکه ننگ

دفاع از مرفهین بی خبر از خدا را بر دامن مسوولین نچسبانند و آنهایی که در خانه های مجلل، راحت

و بی درد آرمیده اند و فارغ از همه رنج ها و مصیبت های جان فرسای ستون محکم انقلاب و

 پابرهنه های محروم، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته اند، نباید به 

 مسوولیت های کلیدی تکیه کنند، که اگر به آن جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یک شبه بفروشند،

و حاصل همه زحمات ملت را بر باد دهند، چرا که اینها هرگز عمق راه طی شده را ندیده اند و

فرق و سینه شکافته نظام و ملت را به دست از خدا بی خبران مشاهده نکرده اند و از همه زجرها و

غربت های مبارزان و التهاب و بی قراریمجاهدان که برای مرگ و نابودی ظلم بیگانگان

دل به دریای بلا زده اند، غافل و بی خبرند .                       

                                                     امام خمینی (قدس سره ) پیام سال 66 خطاب به حجاج


سروده: ندیدید شهداء؟ محمود سیف

    نظر

 

ندیدید شهدا...؟

بیشه خالی شده از شیـــــــــر ندیدید شهدا؟

روبهـــــــــان بر سر نخچیر ندیدید شهدا؟

چه شده؟ ضجه ای از کنج قفس می ایــد

زخم شیری است به شمشیر ندیدید شهدا؟

سهم خواهی بکند روبه و کفــــــتار کنون

انکه در جنگ نزد تـــــــیر ندیدیــــد شهدا

یـــــادگاران تو را کنج قفس جا دادنــــــــد

گشت ایــــــــثار زمینگــــــیر ندیدید شهدا؟

بنگر عرصه گیتی شده جولانگـــــــــه او

او که بود صورت چون قیر ندیدید شهدا؟

دور دوری است برای همه سالوس کسان

چو شده شیر به زنجیر ندیدید شهـــــــــدا؟

با نقابی که زده دیــــــــــــو بر چهره خود

گقـــت حقـــــــــــیم به تزویر ندیدید شهدا؟

مملکت رفت به یغمـــــــــای ز بی تدبیری

دیگ را ته زده کفگیر ندیدید شهــــــــــدا؟

عهد بستـیم زنیم بر لب خود مهـر سکوت

تــــا زند فـــــال به تقدیر ندیدید شـــــهدا؟

چو عقاب دید به بالای سرش زاغ ســـیاه

سیف گردید ز جان سیر ندیدیـــــد شهدا؟

محمود سیف: شهریور 94


شاعر: محمود سیف ( تقدیم به مادرم و نجم ثاقبم)

ادبی- شعر ,     نظر

                                                             

تقدیم به مادر عزیزم و همه مادران جهان

" نجم ثاقب "

مـــــادرم، ای گوهـــــر شب تاب من

در همه عالــــــم ، در کمیـــــاب من

ای عقیلــــه، ای فهیمــــه، ای صنــم

کن منــــــور کلبـــــه ام مهتـــاب من

ای گل زریـــن، گــل باغ بهشـــــــت

بوســــه بر پایـــت، شراب نـــاب من

ای فریبـــا چهـــره ام، ای زهـــره ام

مهدیــــه رخســــار، زهرا بـــاب من

در نگاهت، در سکـــوتت، در لبـــت

همچو دریــــایی به این مـــرداب من

عشـــــــق با نـام تـــــو معنا می شود

ای عــــروس واژه نــــایاب مـــــــن

شب نخـــــوابی هـــای تو در بسترم

کی فراموشــــم شود محـــــراب من

مـــــــرغ دل در آرزویت پـــر کشد

ای پری هـــــر شب در خواب مــن

ای طلـــوع فجر، ای صبــــــح امید

شب چــــراغ سینـــه بی تاب مــــن

سیف گـر در وصف تو درمانده شد

نجــــم ثاقب شو مرا ره یــــاب من

شاعر: محمود سیف گراوند -89