سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیف ما قلم ما

وبلاگ سیف ما قلم ما و سیف دیروز قلم امروز صرفا برای رفاه دانشجویان و دوستداران دانش است شاید توانسته باشم در حد توان خدمتی به جامعه کرده باشم.

ما آماده ایم -اما بی شیله پیله اقای روحانی

    نظر
(دولت و ملت همدلی و همزبانی)
  
 
در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی
ملت که آماده است... دولت چطور؟
گاندى، این مرد هندو، وقتى مى ‏خواهد هند را رهبرى کند، وقتى مى‏ خواهد چهارصد میلیون جمعیت هندوستان را از چنگال استعمار رها کند، چاره‏ اى ندارد جز اینکه راه پیغمبران را پیش بگیرد، یک زندگى ساده براى خودش انتخاب کند، پارچه ساده ‏اى روى دوشش بیندازد و لنگى به کمر بندد و تمام دارایى ‏اش یک بز باشد و بگوید من با همین مى ‏توانم زندگى کنم.
فلسفه زهد گاندى چه بود؟ گاندى از یک طرف در متن اجتماع وارد است، مى ‏خواهد جامعه ‏اى را از چنگال استعمار نجات بدهد، و از طرف دیگر آنچنان زاهدانه زندگى مى ‏کند که با دو پارچه و یک بز بسر مى ‏برد و به ملت هند هم دستور مى‏ دهد که اگر مى‏ خواهید از چنگال استعمار رهایى پیدا کنید باید زاهد باشید؛ یعنى یک زندگى ساده پیشه ‏کن تا بتوانى آزاد شوى؛ بعد که آزاد شدى، اگر مى‏ خواهى زندگیت را پرتجمّل بکنى بکن، ولى تا خودت را از قیودى که خودت براى خودت ساخته‏ اى آزاد نکرده‏ اى نمى ‏توانى آزاد شوى. این، نوع دیگر زهد است که فلسفه آن آزادى و آزادگى است.

 همزبانی و همدلی دولت و ملت در وحدت جامعه و اقتصاد مقاومتی بسیار راهگشاست و مردم در صورتی با دولت همدل و هم زبان می شوند که با هم سنخیت داشته باشند.وقتی برخی از مردم از ناعدالتی ها  می نالند یا در وجودشان توهم ناعدالتی وجود دارد چگونه با آنها همدل و همزبان می شوند؟! 
 
به نظر می رسد یکی از نکاتی که دولتیان باید رعایت کنند این است اگر حقوق های بالا می گیرند ، از گرفتن حقوق ها و مزایای فربه چشم پوشی کنند و ایثارگرایانه کشور را مدیریت کنند و گرنه اگر در لایه های از مسولین حقوق و مزایای میلیونی بگیرند و گاه فسادی از جنس فسادهای رحیمی  و سه هزارمیلیاردی از آنها سر بزند و برخی ها مشکوک به رانت خواری باشند  ملت به همین اندازه  با دولت همدل و هم زبان نخواهند شد
 
 اگر حقوق و مزایای برخی از دولتیان ،مدیران  حکومت اسلامی اختلاف فاحشی با دیگران داشته باشد هرچند مسولین خود را خدمتکار و نوکر مردم اعلام کنند و حتی اگر روزی صدبار خویشتن را نوکر مردم بدانند هر گز در دل مردم جای نمی گیرند و از مدیران اشرافی، اقتصاد مقاومتی تراوش نمی کند.

00000000000000000000000000000000
 
دانشجویان عزیز پیام نور شهرستان دورود ، شهرستان الیگودرز و شهرستان ازنا
 
 
 جهت دریافت جزوه درسی کار تحقیقی عملی 1و2 
  
  
به معاونت آموزشی  یا انتشارات واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه نمایند. 
 
.....................................................................................  
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
" گله من از آقایان علما این است که کسانی که الان برای اسلام کاری می کنند،
 
قلم به دست گرفته اند 
 
 
و از شیعه ترویج می کنند، مسایل اسلام را، مسایل دینی رامورد بحث قرار می دهند، می  
 
 
نویسند و منتشر می کنند، این ها {را}از خودشان طرد نکنند. 
 
در زمانی که همه قلم ها و همه ی تبلیغات ضد ما است 
 
 ،در زمانی که دست هامان بسته است و کاری از ما ساخته نیست، در این زمان ما هر فردی  
 
 
را  لازم داریم. فرض کنید خطایی هم کردند، چهارتا غلط هم دارند،  
 
 شما که عالم اید، خطاها و غلط  ها را رفع کنید، طرد نکنید، بیرون نکنید،  
 
شما این دانشگاهی ها را از خودتان دور نکنید..."
 
 
امام خمینی(ره)

در مراسم شهادت سید مصطفی خمینی